fredag 7 mars 2014

Fredagsmys


Bästa sortens fredagsmys måste väl ändå vara detta?



Årets första nummer av Hemträdgården, Trädgårdsamatören och Natur och Trädgård har kommit den senaste veckan och det är en ren njutning att läsa dem.

För er som inte känner till tidningarna kan jag berätta att Hemträdgården får man om man är med i en trädgårdsförening som er med i Riksförbundet Svensk Trädgård. En jättebra tidning som kommer ut med sex nummer/år.

Tidningen Trädgårdsamatören får man om man är medlem i Sällskapet Trädgårdsamatörerna. Den kommer ut med fyra nummer/år och görs helt och hållet av medlemmarna själv. Även detta en fantastisk tidning.

Den sista tidningen heter Natur och Trädgård. Detta är ingen medlemstidning, men något så unikt som en tidning helt utan annonser och reklam. Den kommer ut med fyra nummer/år till ett mycket bra pris. Mer info finns att läsa här.




7 kommentarer:

Marit sa...

Ja, det må jeg si er fredagskos etter mitt hjerte :-)
Noe hyggeligere enn det skal en lete lenge etter.

Ønsker deg en fin helg!

Klem!

Ranten sa...

Her har også TA dumpet ned i postkassen i dag :-)) Ekstra koselig når stormen raser der ute :-)) God helg!

Tittis trädgård sa...

Underbart! Tänkte just sätta mig i bästa fåtöljen och läsa mina senaste trädgårdstidningar...fredagsmys på högsta nivå:-)

Carita och Bertel sa...

Jag har exakt likadana tidningar, alla är bra och ett måste för trädgårdsnördar som vi. Ha en fin kväll/Carita
Vi ses i morgon

Unknown sa...

De ligger på mitt nattduksbord också, men har inte hunnit annat att bläddra igenom dem. Det milda vädret lockar ut en på dagen och på kvällen bloggar man.
Ha en bra helg
Marta

lavendia sa...

Bra TV-lektyr också. STA har jag gått med i, så den har jag fått häromdagen. Dock inte de andra. Trevlig helg med litet mys!

Mia sa...

Riktig myspys det där, en härlig kväll blev det nog helt säkert. Här börjar långsamt mitt hagehjärta töa upp i takt med snön. Borde kanske dräggla över några frökataloger nu?
Ha en fortsatt fin helg :)