lördag 21 december 2013

Knallrött


Knallrött är veckans färg hos Charlotta. I en trädgård utan rosor, dahlior och sommarblommor är det sällan mycket som är knallrött......och tulpanerna jag hade i våras - ja de var allt annat än knallröda. Detta är alltså inte den färgen det kryllar av bland mina foton, men några hittade jag i alla fall:-)

Jordgubbar måste man ha i sin trädgård om du frågar mig!


Tomater är inte lika viktigt, men de blir jättegoda om man "soltorkar" dem.




Chili - stark som attan!


Stockros utan namn


Oxbären har fina röda bär just nu. Bilden är tagen i förmiddags.


Och om man tittar lite närmre kan man se att även nytillväxten är knallröd


Och till sist den vackraste Amaryllis jag någonsin har haft. Jag fick den i present för några veckor sedan och har tyvärr inget namn på den, men visst är den fantastisk?


Titta in hos Charlotta och njut av flera knallröda växter.

13 kommentarer:

ulla laiho sa...

Jag har inte heller speciellt mycket rött i trädgården. Du har ändå mycket vackert rött att visa. Håller med om att amaryllisen är fantastisk.

lavendia sa...

Helt givna röda motiv. Utom busken kanske. Visst är rött en färg som livar upp, även om den inte är prio ett för mig.

hagen vår sa...

Hei! Jeg er veldig glad i rødt. Det gir energi som bildene dine. Ha en fin kveld! Anne

Charlotta sa...

Det kanske inte kryllar i ditt arkiv men här är det riktigt knallrött. Blir fascinerad av dina oxbär. Jag har en slänt med krypoxbär, som planterades just med tanke på röda höst och vinterbär. Efter fem år så har vi väl i alla fall typ tre bär att glädjas åt i år... Jaja, allt blir inte som man tänkte sig i trädgården och kanske är det det som gör det så roligt att hålla på.
Önskar dig en fin och avkopplande jul!

Anki sa...

Även om du inte har en hel massa röda blommor så har du ju annat vackert rött!
Amaryllisen är i alla fall en riktigt vacker representant för röda blommor... verkligen jättesnygg!
Önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År!

Veronica sa...

God Jul Nora och ha en skön jul med din otroligt vackra amaryllis och glittrande barnögon :)

Kramar

Marit sa...

Nydelige bilder! Jordbær er så flotte å se på. Det må en jo ha i en hage, ja :)

Ha en fin kveld.

Klem!

Anjas Hill sa...

Rött är kärlekens och julens färg! Kram och God Jul Nora!
/Anja

Vivishagerom sa...

Herlige rødfarger.

Ønsker deg en riktig god jul, og jeg gleder meg til å følge med deg videre i 2014.

Klem Vivi

Helens trädgård sa...

Underbara bilder på färgen röd.

Önskar dig en skön och fridfull God Jul!

Turid sa...

Så mye lekkert og julerødt :) Amaryllisen er helt fantastisk flott.
God jul til deg og dine.

Unknown sa...

Du tar så fina bilder!

Unknown sa...

Du tar så fina bilder!