söndag 3 november 2013

Tillfälligt boende


Nu är det hög tid att tänka på vinterförvaring både inne och ute. Känsliga växter som Fikon, Rosmarin och Lager flyttade vi in i källaren för några veckor sedan. De står just nu på toaletten i källaren där det är mörkt och svalt. Dit har även tre Chiliplantor som vi tänkte försöka övervintra fått flytta.

Ute har jag samlat allt som står i krukor och grävt ner det i lådorna där vi odlar grönsaker på sommaren. Två fulla lådor blev det  och här är en del av allt som har fått tillfälligt boende. Här står de som jag aldrig hann plantera i år, några reafynd, en del egensådda perenner, sticklingar och några delade växter. Nu är det bara att hålla tummarna för att vi får en snäll vinter med lagom mycket snö så att växterna klarar sig över vintern.


6 kommentarer:

Marina sa...

Jag gör likadant. Det funkar hur bra som helst tycker jag.

Ha det bra!

Karin - Mina Rum sa...

Jag har inte lyckats få de sista plantorna i jorden ännu. Hoppas att det fortfarande finns tid kvar att peta ner dem någonstans.

Kram!

lavendia sa...

Åh, jag ser att det är fler som har massor av krukor att vinterförvara.

Tittis trädgård sa...

Det där ser ut som en riktig godislåda för en trädgårdsälskare!!! Hoppas "godsakerna" överlever vintern utan problem/ Kram Titti

Berit sa...

Så gör jag varje år och nästan allt överlever:)
Maila mig om listan så får du den man behöver inte ha nått att byta med:)
Ha en underbar dag!!

Ranten sa...

Veldig gjenkjennelig : ) jeg har to pallekarmer fulle.. Ha en fortsatt fin uke!