tisdag 26 februari 2013

Hem till finalen:-)

Sonen och jag har varit på resande fot i en vecka, närmare bestämt i Schweiz. Inte för att åka skidor utan för att hälsa på min bror med familj i Geneve.

Det var faktiskt rätt kallt i Geneve och bara några dagar innan vi åkte fick de ganska mycket snö där. Lite snö fanns kvar, men som tur är hade nästan allt försvunnit när vi kom dit. Och trots att temperaturen bara låg kring nollan eller någon grad över så kändes det som vår, inte minst tack vare alla underbara Helleborus foetidus som blommade i min brors trädgård. Nu håller jag tummarna för att de små fröerna av Helleborus foetidus som jag hade tur att få från fru Ranten i Rantenhagen skall spira så jag också kan uppleva dessa skönheter i min trädgård så småningom.







En trevlig överraskning när jag kom hem var att min Kerria har tagit sig till finalen i X-faktortävlingen på Moseplassen.  Så då håller jag även tummarna för att flera skall gilla min gula favorit :-)





13 kommentarer:

Ranten sa...

Gratulerer og masse lykke til i finalen!

Vivishagerom sa...

Gratulerer så mye med finaleplass!
Lykke til!

Klem Vivi

Marit sa...

Så morsomt at du kom til finalen! Din gule kandidater veldig flott. Lykke til, klem!

Hélena sa...

Vi blev gulingar båda två :-) Grattis till finalplatsen.
Kram Hélena

Anne (Moseplassen) sa...

guri for en herlig helleborus!! Sikle-sikle :D

Gratulerer med frøene, og ikke minst gratulerer med finaleplassen i x-faktor :)

Grilling og mat sa...

Lykke til i finalen, du fikk stemme av meg!:-)

Bettina Bäck sa...

Ååå, som en gul sol! Fin!

Sabelhagens Olivlund sa...

Stort grattis till finalplatsen!
Kram Maria

Tant Otteskrufv sa...

Så fin bild på kerrian! Det blir till att gå in och rösta:)

Lantloppan sa...

Så fina blommor, hoppas dina frön gror också :-)
/Liv

Anjas Hill sa...

Vilka härliga bilder Nora!/Anja

Veronica sa...

Hej Nora!

Jag skulle skicka ditt "tröstpris" som du vann men du har inte mejlat din adress till mig :(

http://sandacottage.blogspot.se/2013/02/vinnaren-ar.html#comment-form

Skynda, skynda och gör det :)

Kraaaaam

Törnrosa sa...

Så spännande, vad som blir av julrosfröna. Vackra bilder du visar idag, också.
Hej och kram.