söndag 13 januari 2013

Tack!


Stort tack för alla gulliga kommentarer, bra tips och tröstande ord efter mitt förra "gnäll-inlägg". Det värmer skall ni veta!

Tack också till Liv med bloggen Lantloppan för den här som jag fick för en vecka sedan.


Det värmde också, Liv!

Med utmärkelsen följde ett antal frågor, här är mina svar:-)

Min favoritväxt

Jisses va svårt! Hur välja en bland alla favoriter? Just nu väljer jag Krolliljorna som fanns i trädgården när vi flyttade in för ett par år sedan.


En dröm jag vill förverkliga

Den var lättare. Min dröm som jag hoppas förverkliga är att få ordning på vår trädgård som var totalt igenvuxen när vi flyttade hit. Det är långt kvar till målet, men vi tar små steg hela tiden.

Vad gör jag helst en regning dag

Stannar inomhus och läser en bra bok eller ser en bra film.

Bästa reseminnet

Hm, inte lätt den heller men bröllopsresan till Zanzibar i 2007 är nog den absoluta favoriten:-)



Vilken känd person jag helst skulle vilja bjuda på ett garden party

Monty Don. Helt klart! Och han skulle gärna få ta med sig en spade och hjälpa mig i trädgården:-)


Jag shoppar helst på

Små mysiga handelsträdgårdar som tex Stolpens Trädgård utanför Kristinehamn.

Favoritbok

Just nu är det Peter Korns Trädgård som jag fick i julklapp. Ingen över och ingen vid sidan:-)


Pryl jag inte kan vara utan

Mina trädgårdsprylar så klart!

Vad står högst upp på min önskelista

Förutom de "givna" sakerna som fred på jorden och att alla mina nära och kära skall vara friska och må bra, så är det att få behålla mina äppelträd som jag skrev om i förra inlägget.


Vilket djur vill jag helst inte ha som husdjur

Hm, vägglöss kanske?

Med utmärkelsen följer även att skicka den vidare till andra bloggare med under 200 följare och skriva nya frågor till dem. Jag får nog be att återkomma till det, för nu börjar det bli lite väl sent och det är dags att sova:-)

7 kommentarer:

Jannibele sa...

Gratis med velfortjent blogaward! Så trivelig da. Nydelig Martagonlilje. Jeg har den i min hage også.

Marit sa...

Gratulerer med award! Kan ikke vi dele på Monty Don? ;) Han kunne jeggodt tenke meg å ha som gartner i hagen min!

Ha en ny fin uke, klem!

Helens trädgård sa...

Grattis till Awarden!

Jaaa, Monty Don skulle vara trevligt att ha i sin trädgård.
Du får väl skicka honom runt till oss alla då han är klar hos dig :=)

Ha det bäst!

Bettina Bäck sa...

Kul att läsa dina svar! Krolliljor, din lyckost. Och hoppas att det på något förunderligt vis kan ordna sig med äppelträden. :-)

Turid sa...

Gratulerer med award, vel fortjent. Enig med deg i at Martagonliljen er vakker. Har 4 stk her, men de trives ikke så godt tror jeg. Vi krysser fortsatt fingrene for epletrærne dine også.

Susie på Stjärnarve... sa...

Kul att du fick en award - och ännu roligare med dom trevliga och kluriga frågorna du svarat på! För det är alltid trevligt att få reda på lite mer "personliga" saker om sina bloggvänner.
Och liljan är ursnygg - planterade ett antal i höstas, fast orangeröda fläckiga tigerliljor!

Lantloppan sa...

Vad roligt att läsa dina svar, din favoritväxt är jättevacker, nu fick jag ett nytt växttips igen... :-)
Kram
/Liv