fredag 20 juli 2012

Ursäkta mig, men heter du Magnus?


För några veckor sedan köpte jag tre Echinacea purpurea 'Magnus'. Eller rättare sagt, jag trodde att jag köpte tre stk.

Plantorna var märkta med namn och de såg ut att vara lika. Nu efter nästan två månader ser de inte alls lika ut längre.

Detta kan nog kanske vara 'Magnus'


Möjligen även detta (fast jag är inte riktigt säker, både knopparna och stjälkarna ser annorlunda ut än på förra exemplaret tycker jag)


Men om detta är 'Magnus', ja då är jag Pippi Långstrump:-)


Jag har inga 'Magnus' sedan tidigare att jämföra med så jag väntar med spänning på att dessa skall börja blomma så jag får se vad det är för sorter jag har fått.....

4 kommentarer:

Marit sa...

Det er nok ikke 'Magnus' den der, nei! Ligner mer på 'Green Envy' eller 'Green Jewel'.
Får håpe du har en rosa av de du kjøpte i alle fall. Jeg har sådd mange solhatter i år, men de vil ikke blomstre før til neste år. De er så fine synes jeg, og det er fint å ha blomstring langt utover høsten. Ha en fin lørdag. Klem

Ninnibus sa...

Kan inte mycket om solhatten..men de där var knappast ens kusiner..haha! Här är det stiltje i odlingarna..Man klipper gräset och vattnar druvorna och sen får det räcka. Stugan hägrar och hängmattan ska upp!
Kram och ha det härligt!
Ninni

Anjas Hill sa...

Om färgen, den lite orange i den första bilden stämmer är den inte 'Magnus' och inte i den andra heller. Echinacea har många namnsorter den ena tjusigare än den andra!Den första kunde vara 'Sunset' men, BARA KUNDE! Det går inte att sortbestämma bara med hjälp av en knopp./Anja

Karin - Mina Rum sa...

Det är lite hopplöst det där med märkning av växter. Jag har flera växter som måste flytta för att de inte är de som de utgav sig för att vara. Ibland funkar ju färgerna ändå, men ibland verkligen inte.

Kram, Karin