måndag 9 juli 2012

I vår gräsmatta växer....


....mossa


....smultron


....förgätmigej


....hallon


....rosa klöver


....vit klöver


....kirskål


....penningblad


....krypoxbär och en snigel (?!?)


....små söta gula blommor


....och om man tittar riktigt noga så kan man hitta ett och annat grässtrå också:-)


Som synes är vår "gräsmatta" inget vi skryter av. Den har sett ut så här sedan vi flyttade hit och det kommer dröja ett bra tag innan vi gör något åt den skulle jag tro. Det skall också erkännas att varken min man eller jag hyser något större intresse för gräsmattor. För min del är de ett nödvändigt ont som jag vill försöka ha så lite av som möjligt, men jag "föraktar" inte en snygg, välskött gräsmatta för det. Det är bara det att jag har massor av andra projekt som jag prioriterar före gräsmattan. Men att ta bort den helt kommer vi inte göra. Lilla D kommer nog vilja ha en gräsmatta att springa på (när han väl har lärt sig gå:-) och hunden gillar den också. Och för egen del uppskattar jag att gå barfota i gräset en varm sommardag:-)

3 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Dette var virkelig en innholdsrik gressmatte!

Klem Vivi

Hélena sa...

:-) Som jag känner igen mig! Precis så känner jag för gräsmattans vara och inte vara.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Marit sa...

Det var mye i gressplenen din ja. Mose er så fint synes jeg og plenen blir ekstra myk å gå på. Men ellers er gressplen oppskrytt. Jeg prøver å fjerne så mye av den som mulig :-)