måndag 11 oktober 2010

Två har blivit en - och den är ny dessutom:-)

När jag började blogga för ca ett år sedan hade jag två trädgårdar. En vid villan i Nacka och den andra vid sommarstugan på Muskö. Sedan dess har det hänt en hel del. Den första juni flyttade vi till vår nya trädgård (som är gammal, men ny för mig), den första juli lämnade vi huset i Nacka och den 20. september var det dags att lämna sommarstugan. Så nu har jag inte kvar de två trädgårdar jag hade när jag började blogga - jag har istället en annan:-) Kanske dags att döpa om bloggen?

Det finns gott om saker att göra och massor med projekt i tankarna om den nya trädgården. De gamla trädgårdarna är "nästan" glömda, men några saker kommer jag ändå sakna. Här kommer en liten "bildkavalkad" från det jag har lämnat och som jag kommer sakna.

Den underbara kaprifolen utanför ingångsdörren på baksidan hemma kommer jag definitivt sakna.....mmmmmmm, vad gott den doftade. Jag måste helt enkelt införskaffa en kaprifol hit också:-)



Doftpionen som äntligen blommade efter tre somrars tålmodigt väntande. Bara att köpa nya och vänta igen:-)



De upphöjda rabatterna gillade jag skarpt.



Hortensian i rabatten på baksidan var fin både sommar och vinter





Rabatten på baksidan var nog ändå min favoritrabatt.



Och så kommer jag sakna extrarummet som var ljust och höll ca 10 grader på vintern när vi stängde av värmen. Något sådan rum har jag inte nu.....undrar hur jag skall göra med vinterförvaringen av fikonträden iår?

Detta var lite om min förra trädgård i Nacka. I nästa inlägg kommer det handla om trädgården på Muskö.

3 kommentarer:

Mia sa...

Man ska ju bygga hus tre gånger innan man är nöjd, kanske det samma gäller trädgårdar? Dom fina lösningarna kan du ju laga i din nya trädgård också :)

Unknown sa...

Så sorgligt och roligt på en gång... Muren i den gamla trädgården, med växter i, är fantastisk!!!
Ha det gott,
Charlotta

Susie på Stjärnarve... sa...

Förstår känslan du har efter att ha lämnat så mycket fint (har ju gjort nästan samma sak), men du har ju mycket kul och nytt att se fram mot istället!