lördag 30 januari 2010

Ny kamera!

Jag fyller år idag och av min underbara man har jag fått en ny kamera i present! Tidigare har jag haft en "vanlig" kompaktkamera, men nu har jag blivit stolt ägare till en Canon EOS 500D Systemkamera! För mig är detta ett helt nytt sätt att fotografera och det finns hur mycket finesser som helst verkar det som. Än så länge har jag mest testat funktioner, så jag har inga bra bilder att lägga in ännu. Jag fotar och tömmer sedan minneskortet för att fota ännu mera och tömma igen osv. Det är mycket att lära sig! Men när jag har lusläst denna



och övat ännu mer så kommer det bilder så småningom - var så säker! Om dagens fantastiska väder fortsätter imorgon så blir det säkert några vinterbilder från trädgården imorgon. Idag har vi haft kallt och soligt - ännu en härlig vinterdag!

4 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Lycka till! Jag har en 40D som jag är mycket nöjd med.
Är ny på facebook och skulle gärna vilja ha tips om hur man hittar Trädgårdsbloggar där. Pioner verkar ju vara ett tema som passar mig;)
Eva

Mia sa...

Grattis på födelsedagen och grattis till nytt kamera. Jag fick en systemkamera i jul men har dessvärre inte läst allt i häftet, så jag har mycket kvar att lära..nu väntar jag spänt på dina bilder, tycker ju dom redan är fina så hur blir det då framöver?
En så vacker vit pion du har också, nu måste jag nästan för ovanlighetens skull logga mig in på facebook..

AnnCharlotte sa...

Grattis på födelsedagen..jag fyllde också år i går ;)
Jag fick min systemkamera i present på min förra födelsedag.
...och det där med handboken...tja....jag kör med learning by doing...och tar till boken efterhand som jag stöter på något ;)

Louise sa...

Grattis någon dag i efterskott!

louise